Pagina's

zaterdag 14 mei 2016

Leeslijst #2 - mei 2016

Vanaf deze maand wil ik het echt weer gaan oppakken met dagelijks voor het slapen sowieso lezen en ook op de andere momenten dat ik vrije tijd heb wil ik vaker een boek oppakken, omdat dat toch echt de manier voor mij is om te ontspannen.

Daarom heb ik voor jullie nu weer een leeslijst en wel voor de maand mei. Natuurlijk zijn we al halverwege deze maand, maar dat betekend niet dat ik nog geen boek heb gelezen. Welke boeken ik al gelezen heb zeg ik nog niet, daarvoor moet je even aan het einde van deze maand/begin volgende maand op mijn blog kijken.

Het eerste boek wat ik deze maand echt uit wil lezen is Geek Girl 3 - Perfect Plaatje. Het boek gaat over Harriet Manners, die in het eerste boek wordt ontdekt als model, terwijl ze zichzelf helemaal niet zo ziet. In het derde boek verhuist ze naar New York en beleefd ze daar allerlei spannende avonturen.

Het tweede boek wat ik deze maand wil lezen is niet zo zeer een boek wat ik echt heel graag (nog) een keer wil lezen, maar wat ik wel moet. Namelijk voor mijn literatuurklas hier in Duitsland moet ik 'Am kürzeren Ende der Sonnenallee' (aan het korte einde van de Sonnenallee, een straat in Berlijn) geschreven door Thomas Brussig. Dit boek gaat over de tijd dat Duitsland en dus Berlijn gescheiden was door de muur en dan voornamelijk over het leven in de toenmalige DDR, Deutsche Demokratische Republik. Vorig jaar heb ik dit boek al een keer gelezen, voor mijn literatuurklas in Nederland, maar hier in Duitsland staat hij opnieuw op het programma en ik denk dat het verstandig is om mijn geheugen weer een beetje op te frissen door het opnieuw te lezen.

Het derde boek is ook een Duits boek en deze wil ik wel heel graag zelf lezen. Namelijk 'Das Parfum' van Patrick Süskind. Dit is toch echt wel een Duitse klassieker en op de middelbare school had ik dit boek eigenlijk al een keer moeten lezen, maar het zal vast geen grote verrassing zijn als ik zeg dat ik dat toen helemaal niet gedaan heb en gewoon een samenvatting heb gelezen. Nu ik meer in de Duitse literatuur geïnteresseerd ben en ook de Duitse taal beter snap, wil ik het boek nog een kans geven.

Een boek waar ik eigenlijk nog helemaal niet zo bij stilgestaan heb om te lezen is 'De 100' van Kass Morgan. Maar afgelopen weekend waren mijn vriendinnen uit Nederland hier en een van hen wees mij erop dat ik op mijn tablet een app kan zetten van de bibliotheek en dan e-books kan lezen. Ik heb nog steeds een abonnement van de bibliotheek, maar doordat ik nu in Duitsland zit kan ik daar helaas niets mee doen. Dacht ik dus... Maar nu kan ik dus toch gebruik maken van de diensten van de bibliotheek en tussen de boeken die ze hebben voor op een tablet stond ook dit boek. Ik heb er eigenlijk nog niets over gehoord of gelezen, dus ik laat me gewoon verrassen.

Ook het laatste boek is Duits.. Ik weet het, misschien een beetje veel allemaal, maar dat komt nu doordat ik hier niet echt de beschikking heb tot Nederlandse boeken. Natuurlijk wel via mijn tablet, maar een echt boek lezen heeft nog steeds mijn voorkeur. Dit boek wilde ik eigenlijk twee maanden geleden al uithebben, maar door alle nieuwe dingen die op mij af kwamen heb ik er gewoon geen tijd en energie voor gehad. Hopelijk lukt het me deze maand wel. Het boek waar ik het trouwens over heb is Obsidian van Jennifer L. Armentrout.




Welke boeken wil jij deze maand lezen? Laat het achter bij de reacties, ik ontdek altijd graag nieuwe titels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten