Pagina's

dinsdag 29 maart 2016

Boeken die maar in mijn kast blijven staan

Misschien herken je het wel; boeken die je heel graag wil lezen, maar nooit pak je ze uit de kast. Er is altijd wel een 'geldige' reden om een ander boek te pakken, ook al staat dit boek misschien al wel jaren op je te wachten.

Vandaag deel ik met jullie een aantal boeken die staan te verstoffen in mijn kast, maar die ik van mezelf toch nu echt een keer moet gaan lezen, maar wat waarschijnlijk het komende jaar ook nog niet gaat gebeuren..


★ Haar naam was Sarah
Toen ik dit boek kocht, zo'n 5 jaar geleden denk ik, was het erg geliefd en ik wilde het dan ook graag lezen. Inmiddels is de film uit en ik weiger de film te kijken zonder het boek gelezen te hebben, maar zo gaat het misschien dus ook nog wel jaren duren voordat ik de film kijk. Terwijl ongeveer heel Nederland het boek gelezen heeft en de film ook al lang gezien heeft. 



 Sonny Boy
Dit boek heb ik stiekem al 2 keer in mijn handen gehad en al twee keer ben ik niet verder gekomen dan het eerste hoofdstuk. Steeds zet ik het terug in de kast, want ik moet en zal het lezen. Maar het boek vind ik een beetje 'droog' geschreven. Ik heb de film wel al gezien en dat zorgt er misschien ook wel een beetje voor dat ik mezelf er niet toe kan zetten om het boek te lezen.




De duivel draagt Prada
Dit boek heb ik pas gekocht nadat ik de film heb gezien. De film vond ik ontzettend leuk, dus ik moest het boek ook in mijn kast hebben staan. Maar echt de neiging om het ooit te lezen heb ik niet gehad.

Volle maan & Zilvertand
Dit zijn twee boeken uit de serie van Dolfje Weerwolfje en zijn dus ook echt nog kinderboeken van een aantal jaar terug. Ik lees mijn kinderboeken eigenlijk nooit meer, maar ze vullen wel een plank in de boekenkast. Ik kan ze gewoon niet wegdoen, omdat ik eigenlijk alle boeken meerdere malen gelezen heb en er erg veel leuke herinneringen aan heb. Deze twee boeken daarentegen heb ik dan weer niet gelezen, maar het eerste boek werd voorgelezen op de basisschool. Omdat ik dat toen zo leuk vond, heb ik geloof ik een keer voor mijn verjaardag toen de twee volgende boeken gekregen. Maar gelezen heb ik ze nooit. Misschien toch maar een keer doen, ook al zijn het dan kinderboeken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje een patroon begin te herkennen in de boeken die in mijn kast blijven staan. Het zijn vooral boeken waarvan ik de film al heb gezien of boeken die ik heb gekocht omdat er een film over kwam.. Misschien moet ik mezelf voortaan eerst achter mijn oren krabben als ik weer een boek wil kopen vanwege de film, want eigenlijk weet ik stiekem dat ik die boeken niet ga (uit)lezen..

Welke boeken blijven er bij jou in de kast staan en waarom staan ze daar misschien al wel jaren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten