Pagina's

zondag 27 maart 2016

Hoe overleeft Rosa in New York? - Francine Oomen

Lieve allemaal,

Vandaag wil ik het hebben over het boek wat ik een tijdje geleden geleend en gelezen heb en wat mij heel erg aansprak.

Het gaat om 'Hoe overleeft Rosa in New York?' en is, net als alle andere 'hoe overleef ik'-boeken geschreven door Francine Oomen. Dit boek is niet een nieuw boek in het HOI-serie, maar maakt onderdeel uit van een nieuwe serie, namen 'Rosa & co' en is het eerste boek.



In het boek gaat Rosa, die nu iets ouder is, naar New York en maakt daar een hoop dingen mee. Ze had niet gepland om naar New York te gaan, maar de plannen die ze had gemaakte pakken helaas niet uit zoals ze had gewild. Het boek volgt Rosa tijdens haar avonturen in New York en volgt ook Neuz, terwijl hij zijn eigen zomer beleefd.

Ik ben opgegroeid met de HOI-serie en ik was, toen ik de boeken las, ongeveer even oud als Rosa in de boeken. Ook nu is Rosa ongeveer dezelfde leeftijd en het is heel leuk om dan weer zo'n boek te lezen.
Wat ik dus ook erg leuk vind, is dat Neuz nu zijn eigen verhaal heeft. In de HOI-serie kwam hij natuurlijk ook voor, maar de boeken waren vooral vanuit Rosa geschreven. Dit boek wisselt dus af en als lezer krijg je nu ook een kijkje in het hoofd en leven van Neuz, super!

Zoals ik begrijp komen er dus meer boeken uit in deze serie, maar het tweede boek is nog niet bekend. Ik wacht in spanning af!

Las of lees jij ook de boeken uit de HOI-serie en ga je dit boek ook lezen? Laat je reactie hier onder achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten