Pagina's

zaterdag 26 maart 2016

Serie's die ik nog wil lezen

Lieve lezers,

Vandaag wil ik met jullie een aantal series delen, waar ik soms al aan begonnen ben en anders hoog op mijn leeslijst heb staan! 

De eerste serie ben ik al aan begonnen en dit is Geek Girl van Holly Smale. Deze serie is er in het Nederlands en ben ik dan ook in het Nederlands aan het lezen, maar oorspronkelijk is het een Engelse serie. De eerste twee boeken heb ik al gelezen en ik ben op dit moment in bezit van de eerste vier boeken van de serie.


De serie gaat over een meisje die plotseling wordt ontdekt als model, terwijl zij zichzelf (en zo vele andere om haar heen) als alles behalve model beschouwt. Gedurende de boeken beleeft ze allerlei avonturen als model en leert ze steeds meer over zichzelf en wie ze is.
De boeken lezen heel makkelijk weg, maar er zit niet echt een enorme spanning aan het einde van het boek waardoor je meteen het volgende boek oppakt. De reden dat je wilt blijven lezen en het volgende boek oppakt, is omdat het zo grappig geschreven is en je wel benieuwd bent naar haar avonturen en in welke problemen ze nu weer verzeild raakt. Wat ik fijn vind aan deze boeken is dat je aan het einde van een boek niet blijft zitten met onopgeloste vragen, soms is dat natuurlijk leuk, maar met deze boeken is het fijn om het gewoon af te kunnen sluiten.

~

De volgende serie ben ik nog niet aan begonnen, maar ik heb wel alle boeken in huis. Ik heb het over de Divergent-serie, geschreven door Veronica Roth. De serie is er ook in het Engels en dan zijn de titels wat anders dan op het onderstaande plaatje, maar als je zoekt op 'Divergent' dan vind je het vanzelf!


De serie gaat over Tris, die in het futuristische Chicago woont. Haar samenleving is opgedeeld in 5 verschillende facties. Wanneer de kinderen in Chicago 16 worden, ondergaan ze een test en moeten ze beslissen in welke factie ze willen leven voor de rest van hun leven. Tris staat ook voor deze keuze en de keuze die ze maakt veranderd haar hele leven. Terwijl er allerlei bedreigingen in haar stad zijn, moet ze zien te overleven en zien te leven met haar keuze. 

~

Op dit moment ben ik bezig in een Duits boek, dat onderdeel is van de Lux-series. Het is oorspronkelijk een Engelse serie en helaas (nog?) niet in het Nederlands verkrijgbaar. De Lux-series is geschreven door Jennifer L. Armentrout en haar boeken zijn ontzettend populair in Amerika. Er zijn wel een aantal boeken door haar in het Nederlands geschreven, maar ik focus me nu eerst even op deze serie, die ik volledig in het Duits wil gaan lezen.


De serie gaat over een meisje, Katty, dat samen met haar moeder van Florida naar West Virginia verhuist. Katty is een boekblogster en als ze de eerste dagen dan ook zonder internet zit, valt het haar allemaal nog meer tegen. Naast haar wonen Dee en Daemon Black, een tweeling van dezelfde leeftijd als Katty. Met Dee kan Katty het goed vinden, maar met Daemon verloopt het contact niet zo goed. Waarom dat komt en hoe de avonturen verlopen in de 5 boeken, kun je het beste zelf gaan ontdekken. Ik ben nu bezig in het eerste boek en ben op bladzijde 94 van de 397... Dus nog meer dan 300 pagina's te gaan, maar ik kan het boek (nu 1 dag in mijn bezig) maar moeilijk wegleggen. Ik zal jullie dan ook zeker op de hoogte brengen wanneer de serie in Nederland uitkomt! Mocht je tot die tijd niet kunnen wachten en mocht je Engels (of Duits) prima zijn, dan is het zeker een optie om het in deze taal te lezen, want het is niet moeilijk geschreven! De titels zijn zowel in het Duits als in het Engels hetzelfde. In het Engels zijn alle boeken al verschreven, in Duitsland wordt het 5e en laatste boek op 29.04.2016 uitgegeven.

Naar welke serie ben jij benieuwd en overweeg je om te gaan lezen?

Heel erg bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!
Liefs, Vic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten