Pagina's

zaterdag 2 april 2016

Leeslijst #1 - april 2016

Vandaag wil ik met jullie de boeken delen die ik hopelijk de komende maand ga lezen. In mijn kamer in Duitsland heb ik nog een aantal boeken staan die ik heel graag wil lezen en ik wil ook nog graag een (Duits) boek kopen.

Divergent
Als eerste heb ik nog de Divergent-serie in mijn kast staan, die nog ongelezen is. De eerste twee films heb ik wel al gezien, voordat ik de boeken dus heb gelezen, maar dit wil ik met het laatste boek niet laten gebeuren. Daarom staan die op mijn leeslijst voor april. Natuurlijk ken ik de eerste twee verhalen al, maar ik ben benieuwd welke verschillen ik tegenkom in de boeken!




De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
Ook heb ik vlak voor mijn vertrek het boek 'de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween' gekocht. Het boek is geschreven door Jonas Jonasson. De titel sprak me heel erg aan, omdat deze zo lang was en toen ik hem dan ook in de winkel zag liggen moést ik hem gewoon meenemen. Waar het boek precies overgaat weet ik eigenlijk niet, maar ik laat me verrassen!




Eleanor & Park
Al een tijdje hoor je in 'Booktube-land' heel veel over de schrijfster Rainbow Rowell. Haar boeken vallen goed in de smaak en ik wilde dan ook graag een van haar boeken in het Nederlands lezen. Ik kwam vorige zomer 'Eleanor & Park' tegen en gooide het boek direct in mijn (digitale) winkelmandje. Het verhaal gaat over de liefde tussen Eleanor en Park, die beide buitenbeentjes zijn. Het verhaal speelt zich af in 1986 en ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk nooit boeken lees die heel duidelijk vroeger plaats vonden, waarom weet ik eigenlijk niet en daarom besloot ik dat dat mij dit keer niet ging tegenhouden.





Onyx Schattenschimmer
Er liggen nog wel meer boeken op mij te wachten, maar ik ga mezelf niet een te hoog aantal boeken opleggen. De laatste die ik toevoeg aan mijn lijstje heb ik nog niet in mijn bezit. Maar zodra ik terug in Duitsland ben stop ik even bij de boekenwinkel. Want afgelopen maand heb ik de boeken van Jennifer L. Armentrout ontdekt. Ik vertelde er al eerder over in een artikel, maar het gaat om de serie 'Lux' die ik in het Duits wil gaan lezen. Afgelopen maand heb ik het eerste boek gelezen en ik moet gewoon het tweede boek ook gaan lezen. 



Welke boeken ga jij deze maand lezen of heb je afgelopen maand boeken gelezen die ik niet mag missen? Laat het achter in een reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten