Pagina's

vrijdag 1 april 2016

Verwacht #1 - april 2016

Hallo allemaal,

In april staan er weer een hoop boeken op de planning om in de boekhandel te verschijnen en vandaag deel ik een aantal boeken met jullie die mij heel erg interesseren. Ik heb alle informatie, zoals publicatiedatum en de algemene informatie, hier vandaan. Alle boeken die ik hier bespreek vallen trouwens onder het genre 'Young Adult'.

Aan alle jongens van wie ik hield - Jenny Han
Toen ik dit boek in de lijst zag staan dacht ik meteen; wat baal ik nu ontzettend dat ik niet in Nederland ben zodat ik hem meteen kan halen. Maar ik zal geduld hebben! 
Dit boek is echt al ontzettend populair in Amerika en als ik het niet verkeerd heb, maakt het boek onderdeel uit van een serie. Het verhaal gaat over LaraJean die elke keer na het beëindigen van een relatie dit verwerkt door een brief te schrijven aan haar ex-vriend. Deze brieven bewaard ze in een doos, maar op een dag is hij spoorloos inclusief zijn inhoud. De brieven die ze schreef, stopte ze in een envelop en de adressen van de jongens schreef ze er ook op. De brieven zijn helaas niet alleen verdwenen, ze zijn ook op de post gedaan...

Publicatiedatum: 04 april 2016
Uitgeverij: Overamstel Uitgevers

De appeltaart van hoop - Sarah Moore Fitzgerald
Dit boek gaat over Oscar. Oscar is bakker en hij bakt de beste appeltaarten van de hele wereld. Totdat hij op een dag verdwijnt en alleen zijn beste vriendin en broertje dit schijnen te merken. Zij gaan op zoek naar hem en zijn vastbesloten hem te vinden, ook al vermoed men dat hij dood is.

Publicatiedatum: 06 april 2016
Uitgeverij: Unieboek | Het Spectrum

Drie Duitse vrienden - Jan van Reenen
Dit boek valt volgens mijn bron, Hebban, onder het genre Young Adult en Kind & Jeugd. Ik denk dat dit boek eerder voor de wat jongere lezer is, maar toch wil ik het graag lezen en ik zal uitleggen waarom. Misschien hebben een aantal van jullie het al gelezen, maar ik studeer aan de Lerarenopleiding Duits. Aangezien dit verhaal gaat over de Hitlerjugend en de Tweede Wereldoorlog wil ik het boek graag lezen. Misschien dat ik het namelijk dan tijdens mijn lessen kan gebruiken. Het is in het Nederlands geschreven, maar Duitse les hoeft niet altijd in het Duits. Soms is geschiedenis voor leerlingen makkelijker te begrijpen in het Nederlands, dus wie weet is het geschikt voor in mijn lessen.

Publicatiedatum: 07 april 2016
Uitgeverij: Uitgeverij de Banier, B.V.

Carry on - Rainbow Rowell
Binnenkort kunnen jullie een filmpje verwachten met welke boeken ik in april wil lezen. Ik kan je alvast vertellen dat 1 van de boeken geschreven is door Rainbow Rowell. Als haar schrijfstijl mij bevalt, dan wil ik natuurlijk graag meer boeken van haar lezen. En laat nu toevallig een nieuw boek van haar uitkomen in april! Het verhaal gaat over een jongen die in het laatste jaar zit. Hij is 's werelds krachtigste magiër en maakt zich zorgen over het kwaad. Ook wordt hij omringt door spoken, vampiers... 

Publicatiedatum: 25 april 2016
Uitgeverij: Unieboek | Het Spectrum

Dit waren de boeken die we komende maand kunnen verwachten in het genre 'Young Adult' en waar ik erg benieuwd naar ben. Laat een reactie achter over naar welk van deze boeken jij benieuwd bent en graag zou willen lezen. Of zijn er andere boeken waar jij naar uitkijkt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten